Vi använder cookies för att skräddarsy din upplevelse på webben och för att förbättra våra webbplatser. Om du vill veta mer om vad cookies är, hur vi använder dem och hur de kan raderas, ska du läsa vårt Uttalande om cookies Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du att cookies används



verktyg
  • A
  • A
  • A
  • textstorlek

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 

Mobil Delvac MX™ ESP 15W-40

Mobil Delvac MX™ ESP 15W-40 är en dieselmotorolja med extra höga prestanda, som bidrar till längre motorlivslängd i de svåraste landsvägs- och entreprenadtillämpningarna, samtidigt som den ger utmärkta prestanda i moderna, högeffektiva motorer med låga utsläpp, inklusive motorer med avgasåtercirkulation (EGR) och efterbehandlingssystem med dieselpartikelfilter (DPF) och diesel oxidationskatalysator (DOC). Mobil Delvac MX ESP 15W-40 är helt bakåtkompatibel och har samma ypperliga prestanda även i äldre, konventionella motorer. Oljan uppfyller eller överträffar således kraven enligt servicekategorierna API CJ-4, CI-4 PLUS och CH-4 samt kraven från ledande originaltillverkare.

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 är resultatet av långvarigt utvecklingssamarbete med ledande originaltillverkare och rekommenderas för användning i en mängd olika krävande tillämpningar och driftsmiljöer inom transport-, gruv-, byggnads-, schaktnings- och jordbruksbranscherna. Denna produkt ger utmärkt skydd i de mest krävande dieselmotorerna från Caterpillar, Cummins, Detroit, Deutz, Mack, Mercedes Benz, Renault, Navistar, Volvo och andra. Mobil Delvac MX ESP 15W-40 uppfyller eller överträffar även kraven enligt API SM/SL-specifikationerna för bensinmotorer och blandade vagnparker.

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 har formulerats med Trimer additivteknologi och ett blandat detergentsystem för att leverera topprestanda i både nya och äldre motorer. Förutom att oljan ger utmärkt kontroll över oljeförtjockning på grund av sotavlagringar och ypperlig TBN -beständighet för långa bytesintervaller, ger Mobil Delvac MX ESP 15W-40:s avancerade teknik även lägre oljeförbrukning samt ett gott skydd mot oxidation, korrosivt och slipande slitage och högtemperaturavlagringar.

Nyckelfördelarna inkluderar:

EgenskaperFördelar och möjlig nytta
Överlägsen kontroll över viskositet under sotbelastningBidrar till bibehållen motoreffekt samt lång motor- och oljelivslängd
Utmärkt termisk och oxidativ stabilitetBidrar till minskad slambildning vid låga temperaturer och mindre avlagringar vid höga temperaturer
Ypperlig kontroll över oljeförbrukningBidrar till lägre oljekostnader på grund av färre oljepåfyllningar under drift
Utmärkta TBN-reserverBidrar till förbättrat korrosionsskyd och längre oljebytesintervaller
God skjuvstabilitet bibehåller viskositetenBidrar till bibehållen viskositeten i tung drift vid höga temperaturer som resulterar i bättre slitageskydd och längre motorlivslängd
Utmärkt pumpbarhet vid låga temperaturerSnabbt oljeflöde som bidrar till mindre slitage vid kallstart
Överlägset motstånd mot korrosivt och slipande slitageLång livslängd på kritiska slitytor
God kompatibilitet med olika komponenterLång livslängd på packningar, tätningar och utsläppssystem (DPF och DOC)
Uppfyller krävande specifikationer från viktiga maskinbyggare och den senaste API-servicekategorin för besnimotorerEn motorolja för bruk i blandade vagnparker

Rekommenderas av ExxonMobil för användning i:

  • De senaste högpresterande dieselmotorerna med låga utsläpp, vars efterbehandlingssystem är utrustade med dieselpartikelfilter (DPF) och diesel oxidationskatalysator (DOC).
  • Högpresterande dieselapplikationer inklusive turboladdade motorer med EGR teknologi och dieselapplikationer som bygger på äldre, naturligt aspirerade konventionella konstruktioner.
  • Tung landsvägstransport och entreprenadtillämpningar inklusive: byggnads- och gruvdrift, shaktning och jordbruk.
  • Transportfordon, som arbetar vid hög belastning/höga hastigheter samt i kortare distributionskörning.
  • Entreprenadtillämpningar i driftsförhållanden med låg hastighet/tung last.
  • Högpresterande bensinmotorer och blandade vagnparker.
  • Dieseldriven utrustning från amerikanska , europeiska och japansk tillverkare

Mobil Delvac MX ESP 15W-40  uppfyller eller överträffar kraven enligt:  
API CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, SM, SL
ACEA E7, E9
Caterpillar ECF-3
JASO DH-2
Renault Trucks RLD-3 
Cummins CES 20081

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 har följande maskinbyggares godkännanden:  
Detroit Fluids Specifications 93K218 / 93K214
Mack EO-N Premium Plus 03 / Mack EO-O Premium Plus
MAN M 3575
Deutz DQC II-10 LA
MB 228.31
Volvo VDS-4 / VDS-3 / VDS-2
Allison TES-439

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 rekommenderas av ExxonMobil för användning i applikationer som kräver:    
API CG-4, CF-4, CF-2, CF
MAN M 3275-1
Allison C-4

Mobil Delvac MX ESP 15W-40  
SAE klass15W-40
Viskositet, ASTM D 445 
cSt vid 40 °C114
cSt vid 100 °C15.0
Viskositetsindex, ASTM D 2270137
Sulfataska, vikt-%, ASTM D 8740.98
Totalt bastal, mg KOH/g, ASTM D 289610.4
Lägsta flyttemp, °C, ASTM D 97-30
Flampunkt, °C, ASTM D 92236
Densitet vid 15 ºC, kg/l, ASTM D 40520.876